اخراج مجری آلمانی به علت حمایت از مردم فلسطین-راهبرد معاصر

اخراج مجری آلمانی به علت حمایت از مردم فلسطین

نشریه بیلد اعلام کرد یک شبکه کودک و نوجوان آلمانی مجری خود را به علت مشارکت در تظاهرات فلسطینیان اخراج کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۴۸

به گزارش راهبرد معاصر شبکه کیکای آلمان قرارداد ماتوندو کاستلو، مجری خود را به علت حضور وی در یک جشنواره ضد اسرائیلی در کرانه باختری در تابستان فسخ کرده است.

در عین حال این مجری آفریقایی تبار شبکه تلویزیونی کیکای آلمان شش روز پیش در صفحه شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در تابستان از روستایی در اسراییل که فلسطینی‌ها در آن زندگی می‌کنند بازدید کردم و به آن‌ها برای بازسازی یک مدرسه کمک کردم.

این مجری آلمانی ادامه داد شرایط دشوار فلسطینی‌ها فکرش را بسیار درگیر کرده است و در آنجا بطور خودجوش دعوت به شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز را پذیرفته است. او اخراج از شبکه تلویزیونی کیکای آلمان را به این علت، غیر قابل باور خواند و گفت هدف من کمک به کودکان بود و قصد سیاسی نداشتم.

فوریه سال ۲۰۲۲ دویچه وله هفت کارمند عرب خود را به اتهام یهود ستیزی اخراج کرد و پیش آن نیز شبکه خبری WDR خانم نمی‌الحسن خبرنگار لبنانی خود را به علت پوشش راهپیمایی روز قدس در آلمان اخراج کرده بود. از سویی دیگر چندی پیش خبرگزاری آسوشیتدپرش «امیلی وایلدر» خبرنگار یهودی ۲۲ ساله‌ای که به‌تازگی در این خبرگزاری استخدام شده بود را به‌دلیل انتشار توییت‌هایی برای حمایت از فلسطینی‌ها، اخراج کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار